Support MediaLike

Välkommen till MediaLikes supportsida.

Här har vi samlat några vanliga frågor som kan uppstå när du använder MediaLike. Vi hoppas att de svar vi ger hjälper dig att komma vidare, men om de inte gör det så skicka din fråga till ake.thunstrom@gmail.com

I ditt mejl ange gärna vad du använder: 1) Typ av enhet (dator, platta .mobil), 2) Webbläsare (t.ex. Chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera etc.) 3) Operativsystem (t.ex. Windows, MacOS, iOS, Android, Linux)

Läs gärna först den detaljerade beskrivningen av hur man blir medlem och donator i MediaLike eller se vår video (5 minuter).

Vanliga frågor - F A Q

  1. När jag klickar på den gröna knappen kommer jag till en inloggningssida, men jag har inga inloggningsuppgifter: Du får inloggningsuppgifter när du blir medlem. Klicka på länken "registrera dig" så kommer du till registreringsformuläret.

  2. Mitt användarnamn och lösenord fungerar inte: Du måste använda det användarnamn eller den e-postadress och det lösenord som du angav när du registrerade dig i MediaLike. Inget annat användarnamn eller lösenord.

  3. Jag har glömt mitt lösenord: Klicka på länken "Har du glömt lösenordet?" i inloggningsformuläret och du kommer till formuläret för glömt lösenord. Där anger du ditt användarnamn eller din E-post.och klickar på "Återställ mitt lösenord". Du får då ett mejl till den e-postadress du angav när du registrerade dig. I mejlet finns en länk som du klickar på och kommer till en sida där du kan ange ett nytt lösenord.

  4. Jag har glömt mitt användarnamn: Logga in med din e-post istället. Du kommer till din profilsida (MinSida) där du ser ser vilket användarnamn du har.

  5. Jag har glömt både användarnamn och vilken e-postadress jag använde vid registreringen: Klicka på länken "Har du glömt lösenordet?" i inloggningsformuläret och du kommer till formuläret för glömt lösenord. Där provar du med de olika E-postadresser du har.och klickar på "Återställ mitt lösenord" efter varje. När du träffar rätt får du ett mejl till den e-postadress du angav när du registrerade dig. Annars får du inget mejl. I mejlet finns en länk som du klickar på och kommer till en sida där du ska ange ett nytt lösenord. Du kommer sedan tillbaka till inloggningssidan där du loggar in med e-postadressen och lösenordet. Då visas din profilsida (MinSida) där du kan se ditt användarnamn och din kontoställning. Du är också nu inloggad med den webbläsare du använde och kan donera med 2 klick.

  6. Jag får inget mejl vid registrering eller lösenordsbyte (Alternativ 1): Kolla din skräppost

  7. Jag får inget mejl vid registrering eller lösenordsbyte (Alternativ 2): Du har angivit någon annans e-postadress eller så existerar inte den adress du skrev. Skriv din korrekta e-postadress!

  8. Länken i e-postmeddelandet fungerar inte: Det har gått mer än 1 timme sedan du registrerade dig i MediaLike och ditt registreringsförsök har raderats. Gör ny registrering!

  9. Jag har registrerat mig och klickat på länken i e-postmeddelandet, men kan ändå inte donera med 2 klick: Du har glömt att logga in! Gör det!

  10. Jag har registrerat mig och klickat på länken i e-postmeddelandet och jag har loggat in, men kan ändå inte donera med 2 klick D.v.s. jag kommer till inloggningsformuläret när jag klickar på den gröna knappen: Du har troligen loggat in med en annan webbläsare än den du använder när du ser den gröna knappen! Det kan hända om ditt e-postprogram öppnar en annan webbläsare än den som du just nu surfar med. Logga bara in med ditt användarnamn och ditt lösenord.

  11. Jag har registrerat mig och loggat in på min dator, men när jag ska donera med min mobil/platta krävs jag ändå på inloggning: Det är helt korrekt då man måste logga in på varje webbläsare som man använder. Dock endast första gången, sedan behöver man aldrig göra det om man inte klickar på länken "Logga ut från denna enhet" som finns på MinSida.

  12. Jag har donerat och fått donationen bekräftad men ser i listan över transaktioner (På MinSida) att status är rödmarkerat: Du har inte tillräcklig behållning på ditt donationskonto för att donationen ska överföras till mottagaren. Fyll på kontot med Swish eller bankgiro. När behållningen blir tilräcklig överförs donationen automatiskt och statusmarkeringen blir grön.

  13. Jag vill fylla på med Swish men hittar inte MediaLikes Swishnummer på betalsidan: Det numret behövs inte! Ange bara ditt EGET Swishnummer i fältet.

  14. Jag vill fylla på med bankgiro och undrar om jag måste ange mitt användarnam (och e-post)?: NEJ! Du anger bara den OCR-kod som MediaLike visar. Den är unik för dig och nödvändig för att din påfyllning ska föras till just ditt donationskonto. Inbetalning med angiven OCR-kod är enda möjligheten att fylla på med bankgiro.

  15. Jag har fyllt på med bankgiro och fortfarande efter 3 dagar så har mitt donationskonto inte ökat?: Helt normalt då det tar minst en dag och längre vid helger innan MediaLike får infomationen från Bankgirot.